Verslag & Uitslag KLK1

Zaterdag 16 februari j.l. was Saab Apeldoorn onze gastheer voor de eerste KLK van 2013. Vanaf ongeveer 10.00 begonnen de eerste deelnemers binnen te druppelen: bakje koffie, plakje cake, mooie auto’s te over, een mooi begin! Rutger Kwant, uitzetter van de KLK, is begonnen met een toelichting op kaartlezen voor de minder gevorderde rijders. De diverse systemen van de middag kwamen aan de orde, maar er was ook ruime gelegenheid voor vragen en andere systemen. Ondertussen druppelden ook de gevorderde rijders langzaam binnen voor het tweede deel van de uitleg dat in het teken stond van “herconstrueren”.

Na de prima verzorgde lunch gingen vanaf 13.00 de eerste sportklasse rijders op pad. Het was een oefenrit, dus we hadden geen ideale eindtijd en er werd in alle rust gereden en gezocht. Ook op plekken die niet voorzien waren werd er behoorlijk gedwaald. De GTC (gebruikt als ex aequo controle om een klassement te kunnen maken en zo de KLK te kunnen laten meetellen voor de PE-trofee) stond opgesteld op het industrieterrein in Vaassen aan het begin van de ingetekende lijn. We hebben auto’s aan alle kanten voorbij zien rijden, maar het duurde erg lang voor auto’s daadwerkelijk passeerden. Maar 1 auto is binnen de 10 minuten afwijking van zijn ideale tijd gebleven en 3 auto’s hebben ons gemist omdat we uiteindelijk maar terug gegaan zijn naar onze uitvalsbasis.

De rit was geweldig om te rijden en ging door een schitterende omgeving. De route was pittig en je moest echt tot op het eind blijven opletten, vooral de laatste controlecombinatie in de Sportklasse heeft veel fouten opgeleverd. Er was uiteindelijk maar 1 auto die zowel de Z als de X daar aangetroffen en opgeschreven hebben! Voor de tourklasse bleken vooral de instinkers rondom de GTC op het industrieterrein van Vaassen erg lastig.

Het duurde even voor iedereen weer terug was een ook onze oprollers hebben erg moeten opletten om geen bordjes te verwijderen voordat iedereen gepasseerd was. Soms doken er uit onverwachte hoek toch weer Saabjes op, die nog vol enthousiasme op zoek waren naar de juiste route en bijbehorende controles! Teruggekeerd was er tijd voor een welverdiende verfrissing en de toelichting van Rutger op hoe het had moeten zijn. Na deze verhelderende toelichting (wat klinkt het logisch als Rutger het vertelt, maar waarom ziet het er in de auto zo anders uit??) hebben we tegen 17.00 de dag afgesloten.

Bedankt Rutger voor de rit en toelichting! Bedankt Saab Apeldoorn voor de gastvrijheid!

Bekijk hier de uitslag van de KLK1 2013.

We hopen jullie allemaal te zien op 17 maart tijdens de Saab Voorjaars Challenge! Het bestuur heeft afgelopen zondag, samen met de uitzetters Joep Wanders en Hermine Vlas, de route gereden en de laatste puntjes op de i gezet en ook dit belooft een mooie en uitdagende route te worden! Tot dan!

Els Weiler